mail unicampaniaunicampania webcerca

    Orsola PETILLO

    Insegnamento di INGLESE

    Corso di laurea in SCIENZE E TECNICHE PSICOLOGICHE

    SSD: L-LIN/12

    CFU: 8,00

    ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 56,00

    Periodo di Erogazione: Primo Semestre

    Italiano

    Lingua di insegnamento

    italiano e inglese

    Contenuti

    lettura, comprensione e traduzione di brani di settore, tratti dal libro di testo "English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015 (indicazioni dettagliate verranno fornite al corso)

    Testi di riferimento

    Abbamonte L. - Petillo O., English for the Sciences of the Mind and the Brain, Apogeo Education, 2015

    Obiettivi formativi

    attivare le competenze linguistiche necessarie per comunicare in contesti quotidiani e lavorativi e per la comprensione di articoli scientifici di ambito psicologico mediante l'utilizzo di materiali didattici selezionati e graduati con riferimento al livello B1 del CEFR (Quadro Comune di Riferimento Europeo) per l'apprendimento di una lingua straniera

    Prerequisiti

    una conoscenza base della lingua inglese di livello A2 del CEFR (Quadro comune di riferimento Europeo)

    Metodologie didattiche

    strategie didattico-metodologiche di tipo blended con lezioni frontali e momenti di auto apprendimento guidato con esercitazioni linguistico- comunicative autonome su siti web indicati dalla docente

    Metodi di valutazione

    L'acquisizione dei crediti formativi (8CFU) avviene mediante l’accertamento della padronanza delle abilità linguistiche in un contesto di comunicazione reale e specialistico relativamente al lessico sia in ambito generalista che specialistico e alla grammatica; nello specifico e a partire dalla lettura, comprensione e traduzione di brani di settore, tratti dal libro di testo "English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015 (indicazioni dettagliate verranno fornite al corso) e mediante quesiti a scelta multipla si procederà all'accertamento delle competenze grammaticali previste a livello B1, con riferimento in particolare ai seguenti tempi verbali e strutture grammaticali:
present simple/present continuous; 
simple past/present perfect; simple 
future forms; 
modals 
conditionals (1st and 2nd)
; passive (present and past; 
reported speech.

    Il colloquio orale, inoltre, richiede la discussione di sei (6) episodi a scelta dello studente, dalla serie "English at University" – reperibili online (vedi risorse elettroniche free on-line) con traccia audio per ogni episodio.
    Gli studenti in possesso di una certificazione linguistica possono richiedere il riconoscimento di alcuni crediti formativi (fare riferimento a: REGOLAMENTO PER IL RICONOSCIMENTO DI ESAMI).

    Altre informazioni

    Risorse elettroniche (free on-line)
    English at University: http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/english-at-university English Grammar Online: http://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar
    English grammar exercises and quizzes: http://www.perfect-english-grammar.com/ index.html http://twominenglish.com
    www.english-test.net
    Online Talking English Pronunciation Dictionary: http://www.howjsay.com
    English Pronunciation http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/pronunciation Free English dictionary online: http://www.macmillandictionary.com

    Programma del corso

    Il corso, della durata di 56 ore, mira ad attivare le competenze linguistiche necessarie per comunicare in contesti quotidiani e lavorativi e per la comprensione di articoli scientifici di ambito psicologico mediante l'utilizzo di materiali didattici selezionati e graduati con riferimento al livello B1 del CEFR (Quadro Comune di Riferimento Europeo) per l'apprendimento di una lingua straniera e di strategie didattico-metodologiche di tipo blended con lezioni frontali e momenti di auto apprendimento guidato con esercitazioni linguistico- comunicative autonome su siti web indicati dalla docente.

    Lettura, comprensione e traduzione di brani di settore, tratti dal libro di testo "English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015;
    sei (6) episodi a scelta dello studente, dalla serie "English at University" – reperibili online

    "Gli studenti dovranno portare agli esami copia stampata, sottoscritta e datata del loro programma d'esame e tutti i materiali d'esame stampati ed in ordine”

    English

    Teaching language

    Italian and English

    Contents

    reading and comprehension
 of selected passages from the textbook:"English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015 (specific details will be given during the classes)

    Textbook and course materials

    Abbamonte L. - Petillo O., English for the Sciences of the Mind and the Brain, Apogeo Education, 2015

    Course objectives

    to activate the linguistic abilities needed in every day and professional settings and for understanding research articles in the domain of Psychology through the use of selected and graded didactic materials aligned with B1 level of CEFR (Common European Framework) for the study of a foreign language

    Prerequisites

    basic knowledge of English language based on A2 level of CEFR (Common European Framework)

    Teaching methods

    blended teaching strategies combining in presence classes and self-study learning on suggested websites

    Evaluation methods

    Course credits (8CFU) are obtained through the assessment of communicative language skills in real and specialistic situations as regards vocabulary both in general and specialistic domain and grammar; more specifically the oral conversation will be based on the reading and comprehension of passages from the textbook: "English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015 (specific details will be given during the classes) and on multiple choice questions to test grammar structures and verb tenses required at B1 level:
present simple/present continuous
; simple past/present perfect; simple
future forms
; modals; 
conditionals (1st and 2nd);
 passive (present and past);
 reported speech
.

    Students are also required to discuss six (6) episodes at their choice, from the series "English at University" – available online (see Resources free on-line) with audio track for each episode.
    Students who have language certifications can apply for credit recognition (see: RULES FOR THE RECOGNITION OF EXAMS)

    Other information

    Resources (available free on-line)
    English at University: http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/english-at-university English Grammar Online: http://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar
    English grammar exercises and quizzes: http://www.perfect-english-grammar.com/ index.html http://twominenglish.com
    www.english-test.net
    Online Talking English Pronunciation Dictionary: http://www.howjsay.com
    English Pronunciation http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/pronunciation Free English dictionary online: http://www.macmillandictionary.com

    Course Syllabus

    This 56 hours course aims to activate the linguistic abilities needed in every day and professional settings and for understanding research articles in the domain of Psychology through the use of selected and graded didactic materials aligned with B1 level of CEFR (Common European Framework) for the study of a foreign language and it includes blended teaching strategies which combine in presence classes and self-study learning on suggested websites.
    Reading and comprehension
 of selected passages from the textbook:"English for the Sciences of the Mind and the Brain", Apogeo Education, 2015;
    six (6) episodes at their choice, from the series "English at University" – available online

    "Students are required to bring to the exams a printed, undersigned and dated copy of their exam program and all exam materials printed and in order".

    facebook logoinstagram buttonyoutube logotype