mail unicampaniaunicampania webcerca

    Lucia ABBAMONTE

    Insegnamento di LINGUA INGLESE: TERMINOLOGIA TECNICO-SCIENTIFICA IN RADIOLOGIA

    Corso di laurea in TECNICHE DI RADIOLOGIA MEDICA, PER IMMAGINI E RADIOTERAPIA (ABILITANTE ALLA PROFESSIONE SANITARIA DI TECNICO DI RADIOLOGIA MEDICA)

    SSD: L-LIN/12

    CFU: 1,00

    ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 12,00

    Periodo di Erogazione: Primo Semestre

    Italiano

    Lingua di insegnamento

    ITALIANO

    Contenuti

    Attività esercitative di ascolto, lettura, traduzione, conversazione e uso di lessico specialistico, in collegamento a siti didattici online (v.sotto)
    Lettura, traduzione orale, riassunto, discussione di parti di un articolo scientifico in inglese (v.sotto).

    Testi di riferimento

    Materiali online selezionati durante il corso da:
    1) Breaking News English
    https://breakingnewsenglish.com/mini_lessons.html

    2) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    3) Perfect English Grammar -videos and exercises: portare 3 esercizi, stampati (versione ‘download’) sui principali tempi verbali, a scelta dello studente, a seconda del proprio livello reperibili online a https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    4) ARTICOLO: "Spectrum of diagnostic errors in radiology" reperibile online a:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2999012/

    Obiettivi formativi

    Aiutare gli studenti a raggiungere una competenza linguistica in Inglese di livello B1 in Inglese, secondo la Common European Framework of Reference for Languages, attraverso un approccio funzionale comunicativo.

    Prerequisiti

    Prerequisiti Minimi: Conoscenza dell'Inglese a livello A2.

    Metodologie didattiche

    Attraverso un approccio funzionale/comunicativo e CALL (Computer-assisted language learning), si promuovono attività comunicative circolari (listening- watching, reading-speaking, translating) che simulano contesti interattivi reali, e si procederà dall’utilizzo di websites didattici e divulgativi all’analisi/fruizione di selezionati esempi di comunicazione, anche scientifica (Content Based Language Learning).

    Metodi di valutazione

    Esame orale: lettura e comprensione dei testi di riferimento: discussione in lingua inglese.
    Criteri di valutazione: competenza comunicativa e accuratezza lessico-grammaticale.

    Altre informazioni

    Ulteriori informazioni saranno fornite durante il Corso. La frequenza è assolutamente necessaria.

    Programma del corso

    PROGRAMMA D’ESAME (orale):

    Materiali online selezionati durante il corso da:
    1) Breaking News English
    https://breakingnewsenglish.com/mini_lessons.html

    2) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    3) Perfect English Grammar -videos and exercises: portare 3 esercizi, stampati (versione ‘download’) sui principali tempi verbali, a scelta dello studente, a seconda del proprio livello.

    4) ARTICOLO: "Spectrum of diagnostic errors in radiology" reperibile online a:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2999012/

    English

    Teaching language

    Italian

    Contents

    From specialised learning website (free online), listening/reading and comprehension and speaking activities; translations, use of English special vocabulary for Radiologists (see below for details).
    Reading, translation, report and discussion of part of a scientific article in English (see below).

    Textbook and course materials

    Materials available online at:
    1) Breaking News English
    https://breakingnewsenglish.com/mini_lessons.html

    2) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    3) Perfect English Grammar -videos and exercises: select and print (‘download’ version) the main verb tenses available online at https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    4) ARTICLE:"Spectrum of diagnostic errors in radiology" available online at:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2999012/

    Course objectives

    To help learners achieve B1 linguistic competence in English, according to the Common European Framework of Reference for Languages through a functional/communicative approach.

    Prerequisites

    Minimum prerequisite: A2 English competence.

    Teaching methods

    Through a communicative-functional approach and CALL (Computer-assisted language learning), communicative activities focusing on listening-watching, reading-speaking are proposed simulating real interactive contexts; activities include the use of educational and informative websites and the analysis/fruition of selected examples of communication, including scientific ones (Content Based Language Learning).

    Evaluation methods

    Oral exam: reading and comprehension of the selected texts: discussion in English.
    Communicative competence and vocabulary/grammar accuracy will be considered for assessment.

    Other information

    Further information will be given during the course. Participation in the course is mandatory.

    Course Syllabus

    Online materials selected during the course from:
    1) Breaking News English
    https://breakingnewsenglish.com/mini_lessons.html

    2) BBC Learning English
    https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english

    3) Perfect English Grammar -videos and exercises: (‘download’ version) the main verb tenses available online at https://www.perfect-english-grammar.com/verb-tenses.html

    4) ARTICLE: "Spectrum of diagnostic errors in radiology" available online at:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2999012/

    facebook logoinstagram buttonyoutube logotype